Questback

Questback is van oorsprong een Noors bedrijf en inmiddels werken ze voor klanten in meer dan vijftig landen. Met kantoren in 8 landen en nog veel meer resellers kun je ze met een gerust hart multinational noemen. 

Questback bouwt feedbacksoftware die door bedrijven als Nespresso, Nintendo, Siemens, Universal en Toyota gebruikt wordt. Grote bedrijven die hoge eisen stellen aan deze software, waarmee ze marktonderzoek doen, klanttevredenheid meten en klantinzichten ophalen.

Opfrisbeurt van het platform

Questback maakte al gebruik van een MODX-website. Maar sinds de implementatie daarvan is MODX veel verder ontwikkeld, dus werd het tijd voor een opfrisbeurt. Vanwege het internationale karakter en de omvang van het bedrijf zochten ze het beste webbureau op het gebied van MODX. En dat hebben ze in ons gevonden.

We zijn begonnen met een audit. We kijken dan onder andere naar de veiligheid en snelheid, maar ook naar de usability en andere verbeterpunten. Uit de audit komt een lijst met mogelijke verbeterpunten naar voren.

Resultaten tot nu toe

We zijn begonnen met de optimalisatie aan de achterkant. Dat zie je met name terug in de Pagespeed-score van Google. Met een 90/100 is het een razendsnelle website geworden. Dat komt onder andere omdat we in samenwerking met MODX Cloud ook de hosting hebben aangepakt. Hierdoor is de website in Nederland bijvoorbeeld net zo snel als in Amerika.

We hebben het CMS zelf ook geüpdatet, net als de plugins die gebruikt werden. Daarnaast hebben we nog een aantal van onze Sterce Extra’s geïmplementeerd, zoals de SEO Tab en SEO Suite. Omdat het om een internationaal opererend bedrijf gaat, hebben we er ook voor gezorgd dat ze meerdere internationale pagina’s kunnen gebruiken, zonder dat ze straf van Google krijgen voor duplicate content.

Volgende stappen

Maar we zijn nog niet klaar. Uit de audit kwam ook naar voren dat de usability nog wel wat verbeterd kon worden. Daarom gaan we dit het komende half jaar verder uitwerken. Hierbij kijken we minder naar de technische kans, maar zetten we een marketingbril op. Vanuit de marketingstrategie wordt de website verder verbeterd.

Komende tijd richten we ons op de volgende zaken:

  • Verbeteren usability website en platform
  • Betere implementatie Marketo
  • Optimalisatie voor marketing automation

Marketing automation is sowieso een van onze Sterce punten. We hebben ons gespecialiseerd in de integratie van marketing automation-tools in jouw website. Zo maak je optimaal gebruik van alle mogelijkheden van je platform.

 

Internationale samenwerking

Een van de mooiste kanten van dit project is de internationale samenwerking. Tijdens de kick-off werd er bijvoorbeeld vanuit 10 verschillende landen ingebeld. Om onze workflow perfect op de wensen van de klant af te stemmen, werken we in maandelijkse releases. Zo kunnen we met alle marketingmananagers wereldwijd eenvoudig door blijven ontwikkelen.

X

Neem contact op met Wesley Narain


Wesley Narain

Ook op zoek naar een MODX audit?

Neem contact op met Wesley!

Mail Wesley