therme-header

Case OIM

OIM is een van de grootste spelers op de orthopedische markt. Met verschillende orthopedische hulpmiddelen en diensten helpen ze mensen die beperkt worden in hun beweging. Ze zijn al jaren klant bij ons. Maar OIM groeit, en daar hoorde vanuit marketingperspectief een nieuwe insteek bij. Die uitdaging grijpen we natuurlijk met beide handen aan!

 

Om de nieuwe marketingaanpak vast te stellen, zijn we begonnen met een aantal strategische sessies. We hebben daarbij veel medewerkers betrokken, van de werkvloer tot aan de raad van bestuur.

oim-vacature

Strategisch beginnen

We hebben er samen voor gekozen om de nieuwe marketingaanpak te baseren op dat waar het bij OIM om gaat: de mensen. Niet alleen de medewerkers, maar ook de cliënten. We willen ons focussen op de positieve kant. De cliënten van OIM zitten natuurlijk niet altijd in de prettigste fase van hun leven, maar de persoonlijke aanpak van de medewerkers wordt heel vaak genoemd als 1 van de grootste pluspunten.

social hub van therme

Het echte verhaal

Om dat gevoel te ondersteunen, hebben we ervoor gekozen het échte verhaal te vertellen. Daarom gebruiken we bijvoorbeeld geen modellen op de nieuwe website, maar hebben we medewerkers en cliënten op de foto gezet. Ook laten we ze allebei hun verhaal vertellen, en hebben we ook met klantbeoordelingen geprobeerd te laten zien hoe OIM werkt.

Lancering van de nieuwe Nederlandse soap met de mannelijk acteurs

Digitale vooruitgang

We zouden Sterc niet zijn als we ook op het gebied van techniek wat dingen aangepakt hebben. Dat zie je terug in 2 platforms: 1 voor de cliënten en 1 voor toekomstige medewerkers. 

Vooral dat laatste platform heeft veel aandacht gehad. OIM groeit hard en heeft nieuwe krachten nodig. Daarom hebben we de Werken bij-omgeving gekoppeld met AFAS, zodat vacatures heel snel en makkelijk ingeladen worden, het hele proces gestroomlijnd wordt en in het systeem verwerkt wordt. Arbeidsmarktcommunicatie zoals je het graag wilt zien, dus!

Tot slot hebben we ook een narrowcasting-oplossing gemaakt, die vanuit het hoofdkantoor in Assen op alle 28 locaties eenvoudig te beheren is. Dat loopt allemaal via MODX, om het gebruik ervan zo makkelijk mogelijk te maken. 

We zijn erg tevreden en trots op het resultaat, en zullen de komende tijd met veel plezier door blijven ontwikkelen.

X

Neem contact op met Wesley Narain


Wesley Narain

Jouw online performance opfrissen?

Laat ons dat varkentje maar wassen.

Mail Wesley