Interfaca

Interfaca

Lees hier hoe een ware brandshift InterFaca hielp om online te groeien

InterFaca groeit! Dat is de reden dat zij op zoek waren naar een platform met meer kracht en een nog impactvollere strategie. Want als bedrijf dat het online al goed doet, moest Sterc net iets dieper graven om zo de juiste vertaalslag te maken voor InterFaca. Wat we uiteindelijk hebben gemaakt gaat van online tot offline en van web tot marketing. Alles met maar één uitgangspunt: een betere focus op het centraal stellen van de klant.

 

 

 

Bekijk de website van Interfaca hier:

www.interfaca.nl

Waar het allemaal begon…

Als klant van ons broertje Heibel, was InterFaca zeker geen onbekende. InterFaca maakt houten gevelbekleding voor het hogere segment. Met de focus op de thema’s Mens, Product en Natuur willen zij hun groei ook online duidelijk laten zien.

Met de nieuwe brandmovie van InterFaca, is besloten minder op product te richten en meer op de emotie en het gevoel dat het oproept. InterFaca biedt namelijk niet alleen houten gevelbekleding, maar ook uitgebreid en professioneel advies en oprechte antwoorden.

Het unieke karakter van houten gevelbekleding, met zijn speciale behandeling moest voor iedereen zichtbaar worden. En dat is waar Sterc werd gevraagd. Want het verkopen van emotie gebeurt natuurlijk niet zomaar, daar moet een uitgebreide strategie achter zitten, die de doelgroepen aanspreekt. Zo gingen wij voor InterFaca van start.

Een echte brandshift

Natuurlijk moesten de drie thema’s van InterFaca duidelijk in de content terug te zien en te lezen zijn. Hoewel met de brandmovie hiermee al een goede start gemaakt was, was het voor InterFaca ook belangrijk om dit door te voeren in de gehele website en de rest van hun marketing uitingen.

Met ons Sterce model op zak hebben wij een nieuwe strategie voor Interfaca gecreëerd, die zich volledig richt op de kernwaardes van Interfaca. Zo vertaalden we de strategie naar een inbound strategie, waarbij de mens centraal staat. Hier sluit het next level marketing platform HubSpot perfect op aan. Daarom hebben we een volledige integratie gemaakt met HubSpot en het MODX Content Management Systeem. 

De inbound strategie richt zich volledig op de mens, en bij elk uniek persoon moet natuurlijk unieke content aansluiten. Daarom hebben we content opgedeeld, zodat deze aansluit op de verschillende fases van de customer journey en op verschillende segmenten van de doelgroep. Nieuwe bezoekers gaan namelijk nog niet meteen verdiepende informatie zoeken, terwijl vaste klanten hier juist wel weer naar op zoek zijn. En zo krijgt iedere bezoeker een website die perfect aansluit op daar waar hij zich in de klantreis bevindt.

Flywheel HubSpot

Inbound marketing en CRM

Om meer en betere leads te genereren, deze te nurturen, de service te verbeteren en sales te ondersteunen, presenteerden wij het alles-in-één platform waarmee we de inbound strategie tot leven konden brengen. Zo vertaalden wij de strategie naar het platform HubSpot, waar marketing, sales en service samen komen op één plek, om zo de klant op de best mogelijke manier te helpen.

HubSpot richt zich volledig op het aantrekken en behouden van leads en klanten. Door marketing, sales en service met elkaar te laten samenwerken en alle data van contacten te laten samenkomen op één plek, kun jij leads en klanten op de perfecte manier aantrekken en helpen. Zo veranderen leads in klanten, en blijven klanten betrokken bij jouw merk.

HubSpot API

HubSpot en MODX

Door HubSpot volledig te integreren met het MODX CMS kunnen wij the best of both worlds benutten. Zo kan InterFaca op deze manier eenvoudig aan de slag gaan met live chat en chatbot. Daarnaast geven content blocks Interfaca volledige vrijheid in de opmaak van de pagina’s en plaatsen ze hiermee eenvoudig HubSpot formulieren op elke gewenste plek. Deze krachtige formulieren van HubSpot laten leads ontzettend snel converteren en laat de lead automatisch in de bijpassende workflow terecht komen. Zo krijgt elke lead automatisch de juiste informatie toegestuurd.

Lifecycle stages HubSpot

Persoonlijke ervaring

Met HubSpot weet je precies waar elke lead zich in zijn customer journey bevindt. Zo kan InterFaca dus content aanbieden waar een lead op dat moment behoefte aan heeft. Met HubSpot houd je bij waar iemand zich bevindt in zijn customer journey en kun je daarop slim inspelen.

Laat nieuwe bezoekers bijvoorbeeld sneller naar conversie pagina's leiden, om zo meer data over ze te verzamelen. Terwijl je vervolgens terugkerende bezoekers een gepersonaliseerde begroeting geeft, hen via de chat gemakkelijker een ticket laat indienen of ze geautomatiseerde mailtjes stuurt om hen te overtuigen van de kracht van jouw organisatie. Zo creëer je voor elke bezoeker een unieke ervaring.

Expertise Center

Dat InterFaca verstand heeft van zijn eigen product wordt duidelijk gemaakt in het expertise center. Hierin laten zij met blogs, video’s en ebooks zien waar hun kracht ligt en helpen zij hun klanten op weg. Ook voor trainingen kunnen klanten zich aanmelden, om zo te weten hoe zij het product zo goed mogelijk kunnen gebruiken en onderhouden.

Mochten de video’s en blogs nog niet genoeg zijn, dan kunnen bezoekers ook hun vragen stellen via de live chat van HubSpot en WhatsApp. Met één druk op de knop komen ze zo in een bekende chat omgeving, waar ze gemakkelijke elke vraag kunnen stellen die bij hen opkomt. Zo krijgt elke klant van InterFaca de hulp die zij nodig heeft en blijven ze betrokken met InterFaca.

Snel werkinstructies gedeeld met QR

Een snelle scan

Met houten gevelbekleding is een goede montage natuurlijk cruciaal. Daarom heeft InterFaca QR codes op hun producten gedrukt die scanners gemakkelijk en snel naar een pagina met werkinstructies en filmpjes leidt. Zo weten zij in no-time hoe dit bijzondere product geïnstalleerd moet worden, om het meest eruit te halen wat erin zit en volop van het product te kunnen genieten.