Prolyte

Interactief & Internationaal

Prolyte Group is een internationaal georiënteerd bedrijf, gericht op de productie en verkoop van constructieve elementen die worden gebruikt voor de entertainmentindustrie, theaters, tentoonstellingen en aanverwante markten. Prolyte heeft een wereldwijd netwerk opgebouwd van distributiekanalen, buitenlandse verkoopkantoren en productielocaties. In oplossingen voor haar klanten staat veiligheid en kwaliteit voorop: iedere klant is als familie. 

http://prolyte.com

 

UITDAGING

Prolyte beschikte over meerdere websites, allen met hun eigen systemen, uiterlijk en content. De uitdaging voor ons en Prolyte was om een website te ontwikkelen met één interactieve verkooptool en verschillende landingspagina’s. Vanuit het oogpunt van zowel merkbeleving als verkoopdoeleinden is het van belang om een gecentraliseerde oplossing te bieden. Daarbuiten moet het makkelijk zijn voor de klant om deel te nemen aan het delen van kennis en expertise, zoals dat hoort bij familieleden. 

 

  • Organisatie, Markt & Situatie

    Aan de hand van enkele strategische sessies analyseerden wij samen met Prolyte de omgeving om inzicht te krijgen in wat de interne en externe situatie van het bedrijf is. Hieruit bleek dat er te weinig mogelijkheden van kennisdeling was en dat er teveel verschillende kanalen waren die allen apart van elkaar beheerd moesten worden. 

  • BEPALEN

    Nadat de kernwaarden vertaald waren in de eerste fase was het tijdens deze fase tijd voor de bepalende fase. Hier werden ook harde doelstellingen gesteld. Denk hierbij bijvoorbeeld aan meer contactmomenten via de website, meer downloads van white papers, flyers en handleidingen en meer interactie op fora en sociale media. 

  • VERTALEN

    Dit zorgde ervoor dat er koppelingen gemaakt moesten worden met een aantal systemen van Prolyte: hiervoor zijn alle data in kaart gebracht samen met de marketingafdeling van Prolyte, het internationale team en distributeurs. Hierbij kun je denken aan een systeem waarin alle producten staan, Exact Synergy, koppelen met het online platform. 

  • BEHALEN

    Daarnaast zijn diverse gebruikersonderzoeken gedaan om ervoor te zorgen dat de website daadwerkelijk aansluit en aan blijft sluiten bij de behoeften van de gebruiker. Dit alles wordt structureel besproken om de website te optimaliseren. 

    “Door een unieke combinatie van no-nonsense en een enorme gedrevenheid en passie voor het vak weet Sterc voor ons het verschil te maken tussen een gewone webdeveloper en een partner voor het ontwikkelen van de website. ”
    Marina Prak, Head of Marketing, Prolyte Group

    OPLOSSING

    Internationaal Online Platform
    Internationaal Online Platform - Vanwege het sterke internationale karakter van Prolyte, was meertaligheid (vijf talen) en het eenvoudige beheer daarvan van groot belang.
    Gentraliseerd platform: MODX
    Gentraliseerd platform: MODX - De casus van Prolyte is hét voorbeeld van een platform waar het CMS MODX bijna onmisbaar is. Alle kanalen kunnen beheren vanuit één systeem zorgt voor efficiëntie en volledige controle.
    Community
    Community - Het delen van kennis en expertise wordt gedaan op een speciaal ontworpen forum op de website van Prolyte. Zo zijn alle discussies zichtbaar voor de klanten en Prolyte-medewerkers. Gebruikers krijgen tools en training voor het veilig en in overeenstemming met de geldende voorschriften gebruiken van van de Prolyte producten
    Gebruiksvriendelijkheid
    Gebruiksvriendelijkheid - Zo hebben we op de productpagina een manier ontworpen om te navigeren tussen hoofdcategorieën en producten. Zodat bezoekers die weten waar ze naar op zoek zijn, direct naar het gewenst product kunnen navigeren maar ook via overzichtspagina’s het product kunnen bereiken.
    Locator-app
    Locator-app - Met de Locator app kan het complete verkoop- en verhuurnetwerk van Prolyte inzichtelijk worden gemaakt op een grote kaart. Hiernaast is het mogelijk om data van evenementen en beurzen te bekijken.
    “Gedurende een lang en intensief traject, waar elke uitdaging met enthousiasme werd ontvangen, hebben wij, samen met het team van Sterc, een complex geheel tot een prachtig en technisch hoogstaand resultaat weten te brengen. We zijn erg blij met dit eerste project en kijken uit naar meer! ”
    Marina Prak, Head of Marketing, Prolyte Group

    De oplossing bleek een groot succes. Een kleine greep uit de indrukwekkende statistieken die dit aantonen:

    • 11% meer sessies;
    • 2% langere gemiddelde sessieduur.

    Tegelijkertijd zijn wij continu bezig om vernieuwingen door te voeren en extra websites te creëren. 

    Projectteam

    Hendrik Jan Hofstede