Biddle

Een ROI in zeven maanden

Klimaatbeheersing en klimaatscheiding, dat is waarin Biddle zich wereldwijd onderscheidt. Een voorbeeld van deze climate solutions is het 'luchtgordijn', wat je voelt als je een winkel binnenstapt. Biddle is een internationale speler op dit gebied en dankt haar status mede aan haar innovatieve manier van werken, plus een voorliefde voor duurzame technologie. 

STARTPUNT

De samenwerking met Biddle begon, zoals we dat bij Sterc zo graag doen, met het neerzetten van een online strategie. Belangrijk is om altijd te denken vanuit de doelstelling, niet vanuit het middel; eerst bepalen wát je wil bereiken, dan bepalen hoé je dat wil bereiken. Biddle wil haar klanten - en ook de klanten van die klanten -  zoveel mogelijk op maat bedienen en om dit te realiseren was een centraal beheersysteem nodig. Vanuit dit systeem worden alle middelen centraal beheerd. Daar was het middel, geboren uit de doelstelling.

 

klimaatsysteem van Biddle
  • Lean en solution driven

    Op basis van de zo gewaardeerde lean en solution driven manier werken, wil Biddle haar klanten bedienen. Vanuit die basis maakten we een centraal beheersysteem van waaruit meerdere communicatietools voorzien worden van inhoud. Eén van die tools is de brochure, want wat is er mooier dan een op maat gemaakte brochure, die snel, slim en zo foutloos mogelijk wordt opgemaakt en lean wordt toegepast?

  • Geen ruis

    De content (denk aan informatieve teksten, productinformatie en specificaties) wordt uit de database onttrokken en in een brochure gezet. De afdeling Marketing & Communicatie zet hierin, in samenwerking met Research & Development, alle relevante informatie, zonder tussenkomst van anderen. Die tussenkomst zorgt namelijk vaak voor ruis, wat onwenselijk is.

  • Prototype

    De volgende stap was het ontwikkelen van een prototype. In dit prototype gingen we vervolgens schaven aan het product. We zochten naar de meest efficiënte manier van werken. Resultaat: een efficiënte data-opslag, van waaruit Business Units over de hele wereld hun brochures kunnen genereren. Maar het gaat verder: alle communicatie die naar buiten gaat, kan nu op maat, slim en resultaat gedreven ingezet worden. 

  • ROI van zeven maanden

    Toen deze brochure generator tool klaar was voor dagelijks gebruik, kwamen de resultaten vrijwel onmiddellijk. De brochure generator tool bleek zo'n groot succes, dat de investering die Biddle had gedaan, in zeven maanden terugverdiend was. Dát is pas een return on investment.

    OPLOSSING

    Besparen
    Besparen - Sterc ontwikkelde speciaal voor Biddle een brochure generator-tool, waarmee Biddle zelf brochures kan samenstellen, die vervolgens tot een PDF-bestand worden omgezet. Deze wordt vervolgens gedownload en vindt daarna zijn weg naar de drukker. Een bijzonder efficiënt middel voor de marketingafdeling, dat niet alleen veel tijd, maar ook veel geld bespaart.
    Werkplezier
    Werkplezier - De tool wordt centraal aangestuurd via het multichannel CMS MODX. Talen, brochures en webversies worden hierin allemaal beheerd. Efficiëntie ten top, zo merkte ook het team wat met de brochures aan de slag ging. Het werkplezier schoot omhoog, omdat vele lastige en overbodige stappen verdwenen en alles in één vloeiende beweging ging lopen.
    Controle
    Controle - Gebruikers hebben de volledige controle over de brochure die ze willen maken. Hun eigen input levert brochures op die perfect afgestemd zijn op de klanten die ze gaan bezoeken. Deze controle, gecombineerd met het gebruiksgemak, wordt bijzonder gewaardeerd.
    “Wij zien samenwerken met Sterc als synergie. Zij de kennis, wij de wens en door te sparren meer te bereiken dan we hadden verwacht.”
    Aletta Attema, Marketing Communication Manager Biddle

    Net zoals veel tools, blijft het systeem van Biddle ook steeds meer evolueren. Nieuwe technieken zorgen natuurlijk voor nieuwe mogelijkheden en sinds de tool het levenslicht zag, is deze al op verschillende manieren bijgeschaafd en werken we aan doorontwikkeling van het systeem. Zo zijn we bezig met een verschillende nieuwe tools en combineren we de beheerbaarheid tussen de website en de tools steeds beter. Op die manier weten we nóg meer efficiëntie te persen uit dit geweldige succesverhaal van Biddle. Daar komt nog eens bij dat we werken aan de ontwikkeling van de Biddle-website, wat het plaatje helemaal compleet maakt.

    uitbreiding van modx

    Interesse?

    Bel 0512 36 11 14
    of stuur een mailtje naar hj@sterc.nl

    Projectteam

    Hendrik Jan Hofstede
    Joeke Kloosterman
    Johan van der Molen
    Lotte Daalman
    Sytske Haagsma