Marketing automation

Marketing automation-event

Een wandeling door gebouw van EVBox in Amsterdam is als een wandeling in de toekomst. Het bedrijf maakt furore als marktleider in laadoplossingen en diensten voor elektronische voertuigen en dat is te merken. Het kantoor is volledig gericht op duurzaamheid en lijkt in alles klaar voor de toekomst.

Het was dan ook de perfecte locatie voor een Sterc event, met Marketing Automation als onderwerp. Het bleek een aansprekend onderwerp, want met maar liefst zestig aanwezigen kon de zaal gerust als ‘bomvol’ worden bestempeld.

De sprekers van dienst waren - naast onze eigen Wesley Narain - Arwin ter Beek en Marit Rossing namens Planon Software, en Hugo Pereira namens EVBox. Allebei bedrijven waar Sterc mee samenwerkt en allebei bedrijven die met Marketing Automation grote successen hebben behaald. Opvallend is wel, dat dit succes op verschillende manieren is behaald.

Planon Software
Namens Planon Software spraken Arwin ter Beek en Marit Rossing over hun ervaringen met Marketing Automation. Zij gebruiken Marketo als hun ‘marketing-verlengstuk’, een van de grootste Marketing Automation-tools die er bestaan en iets waarmee de programmeurs van Planon uitstekend uit de voeten kunnen en waarmee de conversie enorm is gestegen.

In de presentatie van Planon kwamen - onder andere - de volgende punten aan bod: 

  • Wat Marketing Automation voor hen betekent en op welke manier het zorgt voor stroomlijning van processen;
  • Hoe Marketing Automation zorgt voor een verbetering in klantrelatie;
  • ‘Always on’-marketing en wat het betekent voor Planon;
  • De resultaten van ‘always on’-marketing.

EVBox
Vervolgens was het de beurt aan Hugo Pereira, die met EVBox eveneens flink wat succes heeft geboekt, al kwam dat succes anders tot stand dan bij Planon. EVBox werkt met Hubspot, een marketing-tool die perfect past bij de gerichte handelswijze van EVBox en ook hier het bedrijf enorm heeft laten groeien.

EVBox richt zich onder andere op:

  • Waar marketeers zich nu op richten en waar ze zich op zouden moeten richten (oude versus nieuwe aanpak en de jacht op de beste ‘full closed loop customer experience’);
  • De voorspelling dat in 2020 85 procent van alle klantrelaties plaatsvinden zonder met een mens te spreken;
  • De manier waarop Automation zorgt voor het behouden van een persoonlijke, menselijke verhouding tussen klant en bedrijf, ondanks een groeiende stroom aan klanten en communicatie met klanten;
  • Het monitoren van leads en wat deze leads brengen. 

Natuurlijk werd de dag afgerond met een goede maaltijd, ook hier uitstekend verzorgd door EVBox, waarna het zestig koppen tellend gezelschap huiswaarts keerde. Gewapend met kennis en ervaringen over Marketing Automation en hopelijk met grote plannen voor de toekomst.

Kijk hieronder voor enkele foto's!

 

X

Neem contact op met Hendrik Jan Hofstede


Hendrik Jan Hofstede

Is Marketing Automation iets voor jou?

We helpen je graag verder!

Mail Hendrik Jan