Nieuwe advertentieplaatsen Google Adwords

Google is de afgelopen tijd ontzettend hard bezig geweest met het lanceren van een nieuw ontwerp en een vernieuwde gebruikerservaring. Alle producten en diensten sluiten nu meer op elkaar aan. Google gaat bij het zoeken zelfs nog een stapje verder. Er zijn nieuwe advertentieplaatsen bijgekomen.

Vanaf begin november is Google gestart met het plaatsen van advertenties onder aan de zoekresultaten. Voorheen stonden de advertenties altijd aan de boven- en rechterkant van de zoekresultaten. Google heeft middels een test vastgesteld dat advertenties onderaan de zoekresultaten meer opvallen als een pagina van boven naar beneden wordt doorgelezen. De advertentie onderaan de zoekresultaten presteerde qua klikfrequentie gemiddeld beter dan advertenties aan de zijkant.

Niet bij iedere zoekopdracht zal onderaan de pagina een advertentie verschijnen. Google optimaliseert iedere zoekpagina dynamisch.

Om zelf te testen kan vanaf nu het segment 'Bovenaan vs. zijkant' worden gebruikt. Alle vertoningen aan de zijkant, onderkant en via experimenten worden dan als 'overig' geclassificeerd. De naam 'Bovenaan vs. zijkant' wordt binnenkort gewijzigd in 'Bovenaan versus overig'.

Wij ondersteunen en denken mee met de klant om zo een internet strategie op maat te creëren. Daarnaast verzorgen we trainingen op het gebied van zoekmachine marketing.