Mobiel vriendelijke websites veranderen bezoekers in klanten!

 

Kijkend naar onze vorige blog berichten over De nieuwe Multi-Screen wereld en Mobiel gebruik in Nederland, is het wel duidelijk dat het noodzaak is om een strategie voor mobiel te hebben. Dit blijkt wel uit deze cijfers! 

Doei website!

Onderzoek vertelt ons dat 61% van de ondergevraagde mobiele gebruikers al snel naar een andere website gaat wanneer ze niet kunnen vinden wat ze zoeken. Met andere woorden, als je dus geen goede gebruiksvriendelijke mobiele site hebt, zul je deze potentiële klanten allemaal mislopen! Au! Hier kwam ook nog eens bij dat 67% aangaf eerder producten te kopen van een mobiel-vriendelijke website. 

Het probleem en de kansen zijn groot!

75% van de klanten geeft aan dat ze een mobiel-vriendelijke site fijn vinden. Zo kunnen ze onderweg met gemak alles opzoeken wat ze op dat moment nodig hebben. Helaas beweert 96% daarvan dat ze continu websites tegenkomen, die absoluut niet mobiel-gebruiksvriendelijk zijn. Zonde! Bedrijven kunnen hier namelijk flink van profiteren en klanten voor zich winnen. 

Een pure win-win situatie!

Mobiel-vriendelijke websites zorgen juist voor meer bezoekers, dus meer klanten. Hoe positiever de user experience van jouw website, hoe meer klanten je creëert! 74% zegt dat wanneer er sprake is van een hoge gebruikersvriendelijkheid, ze sneller terug zullen keren in de toekomst. Daarnaast doet 67% van de mobiele gebruikers sneller een aankoop! Iedereen blij! 

Geen mobiel-vriendelijk website? Uw concurrentie ligt op de loer!

Je wilt toch niet dat de concurrentie er met jouw klanten vandoor gaat? Helaas, maar waar, gebruikers blijven zoeken totdat ze dé gebruikersvriendelijke mobiele website hebben gevonden, waarmee ze overweg kunnen. Dit betekent dat de competitie, die hier wel over beschikt, ervan profiteert en er met de klanten vandoor gaat! Help!

  • 61% van de gebruikers klikt snel door, wanneer ze niet kunnen vinden wat ze zoeken
  • 79% van de gebruikers zoekt naar een andere site, wanneer ze het niet leuk vinden wat ze hebben gevonden 
  • 50% van de gebruikers vertelt zelfs dat wanneer ze een bedrijf leuk vinden, maar de site niet goed werkt, ze alsnog doorklikken naar een meer mobiel-vriendelijke website
     

Denk aan je reputatie!

Het komt er op neer, dat wanneer je over een slechte mobiele-vriendelijke website beschikt, je reputatie flink naar beneden gehaald kan worden. En waarom eigenlijk? Gefrustreerde gebruikers zorgen voor negatieve reacties, wat direct gereflecteerd wordt op jouw bedrijf, jouw merk! Flauw, maar waar...

  • 48% van de gebruikers zegt dat ze gefrustreerd en geïrriteerd raken wanneer de site niet mobiel-vriendelijk is
  • 36% van de gebruikers vindt dat ze hun tijd hebben verspild aan deze websites
  • 52% van de gebruikers vertelt dat een slechte user experience vaak leidt tot geen aankoop bij het bedrijf
  • 48% van de gebruikers laat weten dat wanneer de website niet goed werkte op hun smartphone, ze het idee hadden dat het bedrijf hun eigen business niet serieus nam
     

Point of no return

Het hebben van een mobiel-vriendelijke website gaat dus niet alleen meer om een paar extra verkopen. Het wordt een kritisch punt wanneer het gaat om het opbouwen van een sterk merk, het onderhouden van langdurige klant relaties en ervoor zorgen dat het mobiel maken van de website ook werkt voor jou. Want laten we eerlijk zijn, in deze snelle opwaartse stroming van de digitale wereld is meegroeien als bedrijf een must!

Bron: Google Mobile Ads Blog

Heb jij al een mobiel-vriendelijke website?

Van gefrustreerde bezoekers, enthousiaste klanten maken! Samen met jou zetten we graag een mobiele strategie neer om het doel te bereiken!