Kennissessie ‘Online zonder grenzen’

Afgelopen vrijdag was het dan zover: onze kennissessie ‘Online zonder grenzen’ ging van start! Dat een locatie alleen al veel voor de sfeer kan doen, werd duidelijk toen we de Familie Distilleerderij Hooghoudt binnenkwamen. In deze ambiance kregen we tijdens de presentatie van onze gastheer Niels Grootenboer, marketingmanager van Hooghoudt, ook gelijk een beeld van dit mooie bedrijf. We kregen zelfs een sneakpreview en ‘the making of’ te zien van de nieuwe commercials van Hooghoudt.

Internationale community

Marina Prak, Head of Marketing bij Prolyte, liet ons duidelijk zien waar haar passie ligt. In haar presentatie nam ze ons mee op de wereldreis van Prolyte, een bedrijf wat in veel landen actief zaken doet. Marina inspireerde en informeerde ons over hoe je een goede internationale community opbouwt en -nog belangrijker- deze behoudt.

Tips & Tricks

Dat social media kan zorgen voor wereldwijd bereik, is niks nieuws. Maar hoe zet je welk kanaal in op een goede manier zodat je het bereik krijgt wat je nodig hebt?  â€˜Onze’ Arjen Felix, multichannel marketeer van Sterc deelde zijn tips & tricks en gaf ons ons ook nog een paar handige tools, die we natuurlijk graag met jullie delen!  

Mobilegeddon

Hendrik Jan schreef er al over in dit blogbericht: mobielvriendelijke websites krijgen sinds 21 april voorrang van Google. Via deze link check je of jouw website mobielvriendelijk is.

Google Customer Journey Tool

Deze tool geeft inzicht in de invloed en positie van een kanaal binnen de totale zoektocht van een klant naar een product of dienst. Zo kun je zien wat de verschillen zijn tussen markten, landen en de grootte van een bedrijf. Google verzamelt deze data en maakt deze op een zeer fraaie manier visueel inzichtelijk. Ons advies: doe er je voordeel mee! bit.ly/stercekennis

Kijkje in de keuken

Na de sprekers kregen we ook een kijkje in de échte keuken van onze gastheer. Omringd door houten vaten en distilleerketels werd ons tijdens een rondleiding de mooie geschiedenis van Hooghoudt verteld. De kennissessie werd afgesloten met heerlijke cocktails, waarbij nog maar eens duidelijk werd dat jenever weer helemaal terug is. Een mix van Bruine Jenever met ginger ale en een schijfje limoen is een absolute aanrader. :-)

Interesse om een volgende kennissessie bij te wonen óf om onze gastheer te zijn? Stuur even een mail naar Hendrik Jan Hofstede: hj@sterc.nl