Google Authorship stopt!

De ochtend start altijd met een rondje "laatste" nieuws en goede kop koffie. De koffie smaakte vandaag wel erg vreemd! Google kondigde gisteravond aan ( via John Mueller) dat zij per direct stoppen met het tonen van Google Authorship gegevens in de zoekresultaten.

Vorige maand kondigde Google nog aan te zullen stoppen met het vertonen van foto's  van auteurs. Nu dan, ruim een maand later, gaat de stekker er volledig uit.

Jezelf onderscheiden

Middels Google Authorship kreeg je de kans om jezelf te onderscheiden in de zoekresultaten. Jouw expertise kreeg direct een gezicht. Iets wat zou moeten leiden tot betere CTR. Maar dat is er helaas nooit van gekomen.

Een mooi avontuur, zonder de gewenste resultaten

Unfortunately, we've also observed that this information isn’t as useful to our users as we’d hoped, and can even distract from those results. With this in mind, we've made the difficult decision to stop showing authorship in search results.

(If you’re curious -- in our tests, removing authorship generally does not seem to reduce traffic to sites. Nor does it increase clicks on ads. We make these kinds of changes to improve our users’ experience.)

John Mueller heeft genoten van het avontuur met Google Authorship. Helaas eindigt hier het avontuur.

 

Ik kan dus mijn Google Authorship codes wel verwijderen?

Nee hoor. Wij zouden niet direct de geïnstalleerde codes eraf halen. Google heeft nog niet erg veel informatie vrijgegeven. Wacht dat eerst nog rustig af.

Bij Searchengineland is een uitgebreid artikel over de opkomst en 'ondergang' van Google Authorship gemaakt.