Google AdWords Search Funnels (met filmpje)

 

Ook geven de rapporten je meer inzicht in het koopproces van een klant, hierop kun je dus inspelen door de advertentiegroep bij te sturen of andere advertentiegroepen aan te maken.

De search Funnels rapporten bestaan o.a. uit: Assisted Conversions, First and Last Click Analysis, Time Lag, en Path Length.

Voorbeeldsituatie
Iemand zoekt op een ‘Magento webshop’ en ziet onze advertentie staan en klikt hierop zonder te converteren (bijvoorbeeld door een contactformulier in te vullen). 2 Dagen later zoekt dezelfde persoon op ‘Magento specialist’, onze advertentie wordt weer getoond, echter de persoon klikt er niet op. Dan een week later besluit de persoon toch maar contact met ons op te nemen en zoekt op ‘Sterc Surhuisterveen’ en klikt op onze advertentie. In de huidige situatie zal Adwords je vertellen dat de conversie te danken is aan ‘Sterc Surhuisterveen’. Dit is natuurlijk waar, maar de zoekwoorden en ‘Magento webshop’ en ‘Magento specialist’ hebben hier aan bijgedragen.

Deze situatie is wordt dus met Google Seach Funnels rapporten helemaal in kaart gebracht.

Naast dat je kunt zien welke zoekwoorden bijgedragen hebben aan de conversie, laat het je ook zien welke zoekwoorden juist niet bijgedragen hebben aan de conversies. Ook dit kan je helpen bij je Adwords strategie.

De komende tijd zal Google de Funnels uitrollen over de Adwords accounts. Het is nog een betá, dus vermoedelijk gaat het nog even duren voordat wij in Nederland aan de beurt zijn. Je vindt de Funnels overigens onder ‘Reporting’ en dan ‘ Conversions’