Facebook Adverteren: Wat je moet weten in 2015!

Een groot aantal organisaties adverteert op Facebook zonder te weten welke veranderingen dit continu optimaliserende platform  doorvoert. Daarom is het belangrijk om af en toe geüpdatet te worden over de statistieken - zeker in een periode waarin mobiel zo’n grote rol speelt. Niet voor niets gebruikt inmiddels al zo’n 86% van de Facebook gebruikers een mobiel apparaat om het kanaal te bezoeken. Invesp stelde een onderzoek op om te analyseren wat er precies veranderd is, zodat jij weet waar je de laatste maanden van 2015 op moet letten!

Optimalisatie voor mobiel gebruik

Volgens het onderzoek heeft net iets meer dan de helft van de organisaties een Facebook-pagina die geoptimaliseerd is voor mobiel gebruik. Met een groei van 122% in advertentie-uitgaven per advertentie in het laatste jaar is het zeker nu noodzakelijk om een geoptimaliseerde pagina te hebben.

 

Targeting

Naast optimalisatie kan er ook veel verbeterd worden in de targeting van de doelgroepen. 85% van de bedrijven target op een land, terwijl in veel gevallen specifieke regio’s doeltreffender kunnen zijn. Ook opvallend is dat slechts 45% van de advertenties interesses targeten. Een frappant gegeven als je bedenkt dat interesse zo leidend is in de keuze om een pagina wel of niet te volgen.

 


Ben je geïnteresseerd in het gehele onderzoek? Bekijk dan de infographic hieronder!