Ben ik in beeld?

 

Hij heeft rekening gehouden met de lengte van de video maar ondanks zijn inspanning zijn de 'kijkcijfers' niet echt om over naar huis te schrijven. Meneer Mol krabt zich een goed achter zijn oren: Wat gaat hier mis?

Wat meneer Mol net zoals veel mensen niet weet is dat het gedrag van de kijkers van jouw video eenvoudig in beeld te brengen is. Het voordeel van deze statistieken is dat je kunt nabeschouwen: Trek ik de juiste doelgroep aan, tijdens welk fragment in de video haken de meeste mensen af, wordt de video veel gedeeld?

Als je in het menu van jouw Youtube account 'Mijn video's' aanklikt, krijg je een overzicht te zien van je uploads. Achter elke video staat de knop: 'inzicht'. Dit is de link naar het magische gedeelte van jouw video: de statistieken.

Met de statistieken kun je onder andere de volgende gegevens bekijken:

  • Uit welk gebied komen je kijkers?
  • In welke periode is jouw video het meest bekeken?
  • Hoe vaak is je video bekeken, wie heeft er gereageerd en wie heeft jouw video aan zijn favorieten toegevoegd?
  • Op basis van welke zoektermen heeft de kijker jouw video gevonden?
  • Wie heeft jouw video gedeeld via social media of embedded op een website?
  • Waar in de video haken de meeste kijkers af of welk fragment wordt juist het meest bekeken?

Neem gelijk een kijkje bij de statstieken van je video en gebruik deze gegevens om beter op de doelgroep in te spelen!

Meer tips nodig? ?

Sterc verzorgt trainingen op het gebied van social media. Neem contact met ons op voor een training op maat.