Auto-industrie heeft mobiel en social sharing nodig

In de maakindustrie wordt wel eens afgevraagd of het wel nodig is om te focussen op mobiele bezoekers en sociale media. RadiumOne zocht uit welke invloed mobile en social sharing hebben op een specifieke maker in de markt: de auto-industrie

Vier maanden voor de aankoop

Onderzoek toont aan dat 65% van de kopers al vier maanden van tevoren ging evalueren welke auto ze wilden kopen. Dat betekent dat je in de auto-industrie ver voor de aankoop moet richten op hoe je potentiële kopers via mobiel of sociale kanalen bereikt. 

Mobiel onderzoek doen

Van al die potentiële klanten geeft 64% aan dat ze onderzoek doen via een mobiel apparaat en 51% dat ze graag Wi-fi in de auto zelf hebben. 

Effectieve digitale platformen

Websites (61%), publicaties zoals blogs (29%) en apps (27%) scoren vergelijkbaar of hoger in effectiviteit en bereik dan traditionele kanalen, zoals word-of-mouth, televisiereclames en zelfs auto's op de straat zien. Verder blijkt Facebook veruit het beste platform te zijn om over auto's te delen, gevolgd door e-mail, Instagram en Twitter. 

Facebook content

Daarnaast leest op Facebook ook nog eens 62% over auto-gerelateerde content en blijkt dat sociale connecties, net als bij andere producten en markten, een grote invloed hebben op het beslissingsproces. Waarbij 95% van de mensen advies vraagt van een vriend. 

Conclusie

Deze indrukwekkende statistieken laten zien dat mobile en social sharing ook in de maakindustrie een grote invloed kunnen hebben. Deze infographic kijkt alleen maar naar de automotive, terwijl soortgelijke cijfers gevonden kunnen worden in andere maakindustriën, maar voor een definitief antwoord zal daar meer onderzoek naar gedaan moeten worden - ook in B2B. 

Heb jij hulp nodig bij het uitvoeren of invoeren van sociale media en mobiele apparaten? Wij helpen je graag verder!