Adverteren op je bedrijfsnaam in Google Adwords

"Maar ik word toch al gevonden op mijn bedrijfsnaam in de organische zoekresultaten van Google?" Is de meest gehoorde wedervraag op het advies om te adverteren op je bedrijfsnaam in Google Adwords.

Natuurlijk word je gevonden in de organische zoekresultaten, maar Google Adwords biedt je meer mogelijkheden die je zeker moet benutten. Hieronder zet ik een aantal redenen waarom adverteren op je bedrijfsnaam zinvol is.

Breng een campagne onder de aandacht

In de organische zoekresultaten komt een omschrijving naar voren (de metadescription) waarvoor jij een uitnodigende tekst hebt geschreven. In je Adwords campagne kun je nu de focus op iets anders leggen. Voer je op dit moment een marketingactie, dan kun je de advertentietekst hierop toespitsen. Je actie is direct onder de aandacht!

Snel naar je belangrijkste diensten of producten

In de organische zoekresultaten voegt Google zelf de belangrijkste pagina's toe, de zogenaamde sitelinks. Aan onze Adwords advertentie kun je zelf sitelinks toevoegen. Je kunt dus je belangrijkste pagina's daarin opnemen.

Laat je bezoeker direct bellen

Is je bezoeker op zoek naar je contactgegevens? Vermeld dan je telefoonnummer bij je advertentie. Bezoekers die via hen mobiel zoeken kunnen je direct bellen. Plan deze oproepextensie in op tijdens dat je de telefoon kunt opnemen. Tip: vergeet niet dat je 's ochtends de eerste 15 minuten bij de koffieautomaat staat ;-)

Voordelig

Je bedrijfsnaam is uniek. Ondanks dat je concurrenten ook op jouw bedrijfsnaam kunnen adverteren zal de concurrentie laag zijn. In combinatie met de hoge relevantie van je bedrijfsnaam zoekwoorden zullen de kosten relatief laag zijn.

Google Adwords Nog meer mogelijkheden

Er zijn nog meer mogelijkheden binnen Google Adwords. Benieuwd wat Google Adwords voor jou kan betekenen? Kom gerust langs voor een kop koffie.