8 tips voor een grotere mailinglijst


Een grotere mailinglijst is natuurlijk ook gunstig voor je bedrijf: het zorgt voor meer lezers van je nieuwsbrief, meer bezoek naar je website, wat weer zorgt voor meer omzet!

Om je op weg te helpen hebben wij hieronder 8 tips om e-mail adressen te verzamelen waar je direct mee aan de slag kan.

1. Breng je nieuwsbrief onder de aandacht

Heb je een nieuwsbrief verstuurd, breng dan de webversie ervan onder de aandacht via socialmedia. Post een bericht met een link naar de nieuwsbrief via bijvoorbeeld Twitter, Facebook of Linkedin. Vinden volgers je nieuwsbrief interessant? Grote kans dat zij zich dan ook inschrijven op je nieuwsbrief!

2. Maak inschrijven makkelijk

Vraag geen onnodige informatie maar houd het inschrijfformulier kort. Vraag enkel een naam en e-mailadres. De drempel is hierdoor lager om gegevens achter te laten. Nadat we een goed opgebouwde relatie hebben met onze klant kunnen we altijd naar meer gegevens vragen.

3. Laat je inschrijving opvallen

Naast het makkelijk inschrijven is het belangrijk dat het inschrijfformulier opvalt. Verstop het formulier of de knop niet alleen op een landingspage of ergens onderin de footer. Plaats hem op een opvallende plek op je website en doe dit consistent.

4. Inschrijven op meerdere plaatsen

Geef bezoekers de mogelijkheid om op meerdere plaatsen te kunnen inschrijven op de nieuwsbrief. Doe dit op plaatsen waar de bezoeker ook zijn naam en e-mailadres moet achterlaten. Voorbeelden zijn een bestellingsformulier of contactformulier.

5. Geef iets terug voor een e-mail adres

Het is bewezen dat wanneer we iets gratis ontvangen we eerder onze gegevens achterlaten. Een voorbeeld hiervan kan een e-book zijn of een brochure. Geef duidelijk aan dat de bezoeker dit gratis ontvangt na het inschrijven op je nieuwsbrief.

6. Maak een archief aan

Plaats verstuurde nieuwsbrieven in een overzicht op je website. Een bezoeker kan hierdoor eerst oude nieuwsbrieven terug lezen en zo beslissen of de nieuwsbrief interessant is. Dit vergroot de kans tot kwalitatieve inschrijvingen. Een extraatje hiervan is dat Google de pagina's ook zal opnemen in de zoekresultaten.

7. Digitale handtekening

Laat iedere werknemer binnen je organinsatie gebruik maken van een digitale handtekening. Zet in deze digitale handtekening een link naar het inschrijfformulier van je nieuwsbrief. Maak je gebruik van social media, plaats dan ook hier links naartoe. Schrijft een klant zich niet in voor de nieuwsbrief maar gaat hij je volgen via social media dan komt deze alsnog in aanraking met je nieuwsbrief. (zie punt 1)

8. Mail geregeld

Misschien is de grootste uitdaging nog wel om geregeld een nieuwsbrief te versturen. Toch is het een hele belangrijke. Je verstuurd je nieuwsbrief om onder de aandacht te blijven bij je (toekomstige) klant. Wanneer er een lange tijdsperiode tussen de nieuwsbrieven zit dan is de kans groot dat je "vergeten" wordt.

Meer weten over e-mailmarketing of de inzet hiervan? Neem dan eens vrijblijvend contact op met Sterc, of schrijf je in voor de Sterce nieuwsbrief!